ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator

PC

Poradenské centrum

Psychologické poradenství, mediace, sociální a právní poradenství pro osoby, rodiny, manžele a partnery, kteří mají obtíže v mezilidských vztazích.

Poradenské centrum

Pracoviště Zlín

U Náhonu 5208, 760 01 Zlín

pc@pkcentrum.cz
777 219 150, 577 210 809

 

Pracoviště Uherské Hradiště

Protzkarova 51, 686 01 Uherské Hradiště

pcuh@pkcentrum.cz

775 760 785

 

Pracoviště Vsetín

Nemocniční 945, 755 01 Vsetín

pcvsetin@pkcentrum.cz

571 818 515, 608 885 027

 

Pracoviště Kroměříž

Nitranská 4091, 767 01 Kroměříž

pckromeriz@pkcentrum.cz

775 760 789

Kontakty

Zlín
777 219 150

Vsetín
608 885 027

Uherské Hradiště
775 760 785

Kroměříž
775 760 789

Pro koho je služba určena?

Osoby nacházející se v obtížné osobní, partnerské a rodinné situaci související se vztahovými problémy, kterou nejsou schopny zvládat vlastními silami. Jedná se zejména o rodiny s dětmi, manžele, partnery i jednotlivce.

Cílová skupina není věkově omezena.

Jak to funguje

Klientům poskytujeme:

Poradenství

keyboard_arrow_down

Psychologické poradenství poskytované jednotlivcům i v rámci práce se skupinou. Jedná se o činnost zaměřenou na překonání aktuálních psychických problémů klientů nebo konfliktních situací pomocí psychologických metod a prostředků. Jde převážně o krátkodobější edukativní nebo poradenské vedení. Do této oblasti patří rovněž rozvodové a porozvodové poradenství, psychologická pomoc rodinám s vícegeneračním soužitím (ve kterých dochází k domácímu násilí), psychologické poradenství poskytované jednotlivcům v jejich složité životní situaci (např. osamělost, opakované problémy v partnerských nebo jiných mezilidských vztazích, problémy v komunikaci a další).

Skupinová konzultace

keyboard_arrow_down

Jde o postup, který používá skupinovou dynamiku, tj. interakce mezi členy skupiny.

Mediace

keyboard_arrow_down

Neformální, strukturovaný proces mimosoudního řešení konfliktů. V tomto procesu mediátor jako nezávislá a nezaujatá osoba napomáhá stranám identifikovat jejich zájmy a podporuje je v hledání společných praktických a reálných řešení v předmětech, které způsobily konflikt. Podporuje klienty v hledání společné smírné cesty a ve vytvoření vzájemně přijatelné dohody, která může být v určité formě právně závazná. Pomáhá jim vyhledávat taková řešení, které uspokojí obě strany, aniž by doporučovala či nařizovala podobu výsledného řešení. V mediaci ti, kdo rozhodují o výsledku sporu, jsou samotní účastníci mediačního procesu.

Cílem a výsledkem mediace je jasně formulovaná, srozumitelná a prakticky uskutečnitelná dohoda, na jejíž podobě se podílejí všichni účastníci mediačního procesu. Dohoda zahrnuje konkrétní postupy řešení, rozdělení zodpovědnosti, úkolů i sankcí za její nedodržení. Dohoda má písemnou podobu a stvrzuje se podpisy stran i mediátora.

Výhody rodinné mediace ve srovnání se soudním sporem

  • rodiče mají možnost i nadále (po rozvodu) rozhodovat o věcech, které se týkají jejich dětí
  • výhodou je posílení úcty a důstojnosti rodiče
  • podpora komunikace a kooperace mezi rodiči
  • redukce nepřátelství mezi rodiči
  • upevnění závazku obou rodičů vůči porozvodovému uspořádání
  • možnost flexibilního uspořádání různých činností a programů tak, jak to vyžadují měnící se potřeby rodiny
  • zachování soukromí v osobních a rodinných záležitostech
  • minimum státního vměšování do rodinného života
  • minimalizace finančních výdajů rodičů i daňových poplatníků

Sociální poradenství

keyboard_arrow_down

Orientace v sociálních systémech, využití poznatků sociální psychologie, znalostí sociálně-právní problematiky a znalostí legislativy. Vyhledávání a zprostředkování dalších navazujících sociálních služeb a jiných forem pomoci.

Možnosti využití služby:

  • pomoc při sepisování podání, návrhů a vyjádření
  • před rozvodové, rozvodové a porozvodové poradenství
  • poradenství v oblasti péče o nezletilé děti (úprava péče, styku, stanovené výživného aj.) poradenství v oblasti nároků na sociální dávky státu a postupu při jejich vyřízení poskytnutí informací o sociálních službách zprostředkování kontaktů s úřady nebo dalších odborníků
  • doprovázení na úřady, podpora a pomoc při zvládání jednání

Individuální konzultace

keyboard_arrow_down

Jedná se o působení psychologickými prostředky, ke kterým patří např. slovo, rozhovor, neverbální chování, ošetřování emocí, modelování situací, psychodrama, sugesce, učení, vztahy a interakce ve skupině aj. Standardní délka individuální konzultace je 50 – 60 minut. Počet a frekvence konzultací je stanovena vzájemnou dohodou klienta s odborným pracovníkem.

Krizová intervence

keyboard_arrow_down

Krizová intervence je poskytována klientům prožívajícím akutní krizi v souvislosti s mimořádnou životní situaci (např. nevěra partnera, náhlý nápor deprese, sebevražedné myšlenky). Krizová intervence je poskytována v osobním kontaktu nebo telefonicky a je zaměřena na akutní potíže klienta. Cílem je ohraničení akutního krizového stavu, zeslabení intenzity krize a zklidnění klienta.

Poslání

Posláním je poskytování odborného sociálního poradenství osobám, které se ocitly v nepříznivé sociální situaci, řeší osobní, rodinné a jiné vztahové problémy a nejsou schopny tuto situaci zvládnout vlastními silami.

Cíle služby

  • Pomáhat rozpoznávat a řešit příčiny a důsledky osobních, partnerských nebo rodinných problémů a krizí.
  • Podporovat obnovení psychické rovnováhy a uplatnění vlastních sil, schopností a dovedností.
  • Motivovat a podporovat k soudržnosti a ve vytváření pozitivního a harmonického prostředí pro vzájemné soužití, a především pro zdravý vývoj dětí.
  • Působit preventivně u partnerských, rodinných a manželských rozvratů a rozvodů.
  • Zmírňovat negativní dopady rozvodů, rozvratů u zúčastněných osob a jejich okolí.

Zásady služby

  1. Individuální přístup ke klientům a jejich potřebám
  2. Rozvoj aktivity, samostatnosti klienta při řešení jeho situace
  3. Respekt
  4. Nestrannost
  5. Rovný přístup
  6. Bezplatnost
  7. Možnost anonymity klienta
  8. Odbornost a profesionalita všech pracovníků

Provozní doba + forma poskytování

Terénní forma

Středa 9:00 – 11:00 (Zlín, UH, Vsetín, Kroměříž)

Čtvrtek 8:00 – 13:00 (Kroměříž)

Působíme v rámci celého Zlínského kraje.

Ambulantní forma dle jednotlivých pracovišť

Pracoviště Zlín

U Náhonu 5208, Zlín

Pondělí 8:00 – 17:30

Úterý 8:00 – 18:00

Středa 8:00 – 15:00

Čtvrtek 8:00 – 17:30

Pátek 8:00 – 13:00

Pracoviště Kroměříž

Nitranská 4091, Kroměříž

Pondělí 8:00 – 17:30

Úterý 8:00 – 15:00

Středa 8:00 – 17:30

Pracoviště Uherské Hradiště

Protzkarova 51 (budova Slovače), Uherské Hradiště

Pondělí 8:00 – 17:30

Úterý 8:00 – 17:30

Středa 8:00 – 15:00

Čtvrtek 8:00 – 14:00

Pátek 8:00 – 13:00

Pracoviště Vsetín

Nemocniční 945, Vsetín

Pondělí 8:00 – 17:30

Úterý 8:00 – 17:30

Středa 8:00 – 14:30

Čtvrtek 8:00 – 14:00

Pátek 8:00 – 13:00

PC Kontakty

Vedoucí PC, sociální pracovnice, pracoviště Zlín

Mgr. Milena Cahyono, DiS.

milena.cahyono@pkcentrum.cz

Sociální pracovnice, pracoviště Kroměříž

Mgr. Barbora Koubková

Psycholožka, pracoviště Vsetín

Mgr. Dana Kasaničová

dana.kasanicova@pkcentrum.cz

Psycholožka, pracoviště Zlín

Mgr. Denisa Horsáková

denisa.horsakova@pkcentrum.cz

Psycholožka, pracoviště Zlín

Mgr. et Mgr. Janina Zemanová

janina.zemanova@pkcentrum.cz

Psycholožka, pracoviště Zlín

Mgr. et. Mgr. Daniela Holoubková

daniela.holoubkova@pkcentrum.cz

Sociální pracovnice, pracoviště Vsetín

Mgr. Eva Hanuliaková

eva.hanuliakova@pkcentrum.cz

Sociální pracovnice, pracoviště Kroměříž

Mgr. Ivana Jašková

ivana.jaskova@pkcentrum.cz

Psycholožka, pracoviště Uherské Hradiště

Mgr. Kristýna Buchtík Polášková

kristyna.buchtikpolaskova@pkcentrum.cz

Sociální pracovnice, pracoviště Uherské Hradiště

Mgr. Lenka Koleňáková

lenka.kolenakova@pkcentrum.cz

Psycholožka, pracoviště Uherské Hradiště

Mgr. Lucia Pechtorová

lucia.pechtorova@pkcentrum.cz

Psycholožka, pracoviště Zlín

Mgr. Martina Ocelíková

martina.ocelikova@pkcentrum.cz

Psycholožka, pracoviště Kroměříž

Mgr. Zuzana Kašparová

zuzana.kasparova@pkcentrum.cz

Sociální pracovnice, pracoviště Zlín

Mgr. Zuzana Maderová

zuzana.maderova@pkcentrum.cz

Sociální pracovnice, pracoviště Vsetín

Bc. Eva Hruboňová

eva.hrubonova@pkcentrum.cz

Psycholožka, pracoviště Zlín

Mgr. Helena Řeháčková

helena.rehackova@pkcentrum.cz

Skip to content